Vad pysslar jag med?..

Ja den frågan dyker upp ofta. Vad gör man på dagarna, vad jobbar man med och hur får man ihop till brödfödan.
Jobba? brukar jag svara- Måste man det? När jag sen började tänka på allt jag gör, så insåg jag att jag gör lite av i stort sett allt. Jag driver ett eget (mycket litet) företag där jag skriver tal för Talskrivarna.se.(Vilket man inte kan tro o man tittar på min stavning.hi hi. Jag jobbar deltid hemifrån som försäkringsmäklarassistent. Just nu verkar jag även ha blivit kransbindare och hobbyflorist. Mycket skojjigt. Sen gör jag ju kort också och dessutom har jag och min pysselkompis Linda blivit marknadsförsäljare. Fråga mig hellre vad jag INTE gör! =)

Min kära sambo vill gärna att jag ska utveckla företaget och börja tjäna de där 50 000 i månaden som jag lovade när vi träffades. Men VAD ska jag då satsa på. Om man till det jag räknat upp ovan även tillägger att jag är utbildad ekonom OCH informationsdesigner kanske ni förstår vad jag menar.

Om man kunde leva på pyssel skulle jag gärna göra det. Det har många gånger slagit mig att det finns aldeles för få scrapbookingaffärer i närheten. Det vore ju skojj. Samtidigt tycker jag att det är kul att jobba med blommor, men florist är jag inte och har ingen lust att skaffa ännu en utbildning. Att göra kort på heltid verkar vara en långsökt lösning. Det får nog helt enkelt bli en friggebod på tomten med lite av varje för jag vet faktiskt inte vad jag ska välja.

Kommentarer
Postat av: carina

Tänk att jag hade en lika pysseltokig människa som jag själv, rätt under näsan=) va bra att du "hittade" mig på nätet! jag länkar till dig i min blogg om det är ok?
//Carina

2007-09-25 @ 20:08:11
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja det var riktigt roligt måste jag säga =) Jättekul att du länkar till mig. Jag ska nog få till mina länkar också snart ska du se :-)

2007-09-25 @ 22:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0