Pyssel, pyssel, pyssel..

Idag håller jag ÄNTLIGEN på att inreda mitt nya pysselrum. Övervåningen står färdig med tre sovrum och ett litet allrum, så nu har vi flyttat upp våra sängar och vårt pick och pack. Och då bara råkade det bli ett rum över på nedervåningen som jag har paxat sedan länge.
En hel vägg med garderober blir en superförvaring. Och ett stort bord  och en massa hyllor BARA till mig. Nu kan jag äntligen sprida ut mina saker överallt (Och då menar jag verkligen överallt-HOJA!) och strunta i att plocka undan om jag är mitt uppe i någonting.
Tyvärr så blev sambon inte riktigt nöjd med platsfördelningen. Jag fick det stora rummet på 16 kvm och han fick skrubben under trappan på 2 kvm..Så han får väl flytta in sin dator i mitt rum. Men bara på villkoret att han inte gnäller på mina utspridda saker och stämpelkladd överallt. Stackarn får verkligen stå ut med mycket..

Nu vill jag bara göra ALLT på en gång. Inreda, ställa upp alla mina saker och börja pyssla genast. Vill börja scrappa lite, som komplement till kortmakeriet. Tänkte börja med varsin tavla åt barnen som dom kan ha på de ännu kala väggarna i sina rum..Ska sätta igång så fort jag bara kan.

Ska försöka få lite ordning imorgon så att jag kan lägga upp en bild på härligheten.

Om det är någon som har någon bra lösning på att förvara de stora papperna så skulle jag vara evigt tacksam. Har sett att många har mappvagnar från IKEA men de verkar inte säljas längre. SÅ hur skyddar man papperna från att bli vikta och förstörda i kanterna??

Kommentarer
Postat av: kristin

konstnärsmaterialsaffärer brukar ha mappar som man kan ha stora papper i, har sett upp till a3 iallafall, men det borde finnas större också tycker man. kan ju vara värt att kolla kanske?

2007-09-26 @ 11:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0