Önskelistan växer

Känner mig "tvungen" att lägga in ytterligare ett par saker i min önskelista, som jag hoppas kunna skaffa inom en snar framtid. För om man ska fortsätta vara stämpelberoende så lär man ju äga några vettiga färger att använda till färgläggning av stämpelmotiven. Min första tanke var distresser eller Distress Ink som det heter, eftersom det pratas mycket om det här nere i scrapträsket. Men efter moget övervägande och inventerande av pysselkontot så insåg jag att det skulle bli väldigt få färger att välja bland.
Kompisen Linda kom dock till undsättning och föreslog akvareller. Fler färger för pengarna och ungefär samma teknik. Efter att ha provat på en Funny-Mini-pojke så var det bestämt: Det blir akvareller istället. Nu gäller det bara att komma iväg och köpa en målarlåda, så att jag kan sätta igång med färgläggningen.

Klicka på bilden för att se en större bild (öppnas i nytt fönster)



Denna låda med 12 akvarellfärger, 2 penslar, penna och papp-pannå kostar 49 kronor på Clas Ohlsson. Något att börja med kanske?!



Lite dyrare är denna målarlåda med med 12 st akvarellfärger i halvkopp, pensel och akvarellsvamp. 189:-

Något annat som verkar skojjigt är Decorating Chalks, som används ungefär som ögonskugga och "duttas" på pappret för att ge djup i färgen. Används till exempel för att göra rosor på kinderna och skuggor, eller kan användas för att ge själva pappret en "sliten" look.

Decorating Chalks

Denna stora låda med 24 färger kostar 122 kronor hos Stämpelstudion


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0