Och jobben bara öser in...

Gud så roligt när folk har uppärksammat att man faktiskt KAN göra saker. Jag menar att förr har ingen frågat mig om jag kan göra tex. ett blomsterarrangemang eller ett kort, om jag själv inte har erbjudit mig eller till och med insisterat på att göra det.
Jag tycker ju att det är ROLIGT att göra det, men ändå har många verkat tycka att det ställer till besvär för mig om dom frågar om jag kan ställa upp.
Jag vet att tiden jag lägger ner aldrig någonsin kan fås igen, eftersom jag dessutom är jättedålig på att ta betalt. Men pysslet är en sorts terapi för mig och ett sätt att komma ifrån vardagen lite. För hur mycket jag än älskar min familj och in vardag, så behöver jag en tillflyktsort där allt bara är mitt och jag får stöka och ställa till hur mycket jag vill.
När jag bodde själv var hela lägenheten mitt territorium (och det syntes ibland må jag säga). Nu har jag mitt pysselrum (som ännu inte är riktigt färdigt).

Jobbet som nu har trillat in är en beställning på blommor till samma begravning som kransen och handbuketterna jag skrev om i ett tidigare inlägg. Men den här gången kommer beställningen inte från någon jag känner. De bad även om ett visitkort ifall att dom skulle vilja beställa fler gånger. KUL!

Beställningen är på en sorgbukett i samma färgskala som ljungkransen. Buketten får kosta 400 kronor och ska innehålla ett kort, som jag ska göra själv. Ska inventera pysselförrådet för att se om jag har någon passande stämpel. Jag återkommer såklart senare med kort på bukett och kort.

Några fina sorgebuketter att ha som inspiration hittade jag på www.plantablommor.se.

image19image20


Kommentarer
Postat av: Kristin

schyssta och billiga visitkort: www.moo.com. kommer på posten inom en vecka, kalassnygga också

2007-09-09 @ 15:33:11
Postat av: Johanna

Tack för tipset! Ska kollas upp genast.

2007-09-09 @ 17:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0