Gravkrans av ljung

Kransar ja. Jag hade gjort några stycken till julmarknaden. Åtta för att vara exakt. Har fått beställning på två stycken till som jag ska sätta igång med så fort jag har samlat ihop lite material. Detta känns helt ok. Kul att folk uppskattar det man har gjort.
Men idag ramlade det in en beställning på ännu en krans. Inte en vanlig den här gången, utan en som ska ligga på en kista och sedan pryda en människas sista viloplats. Min första tanke var därför -Oj vad svårt. När något ska pryda en människas kista blir det så väldigt personligt. Det är ju inte bara att slänga ihop något opersonligt som typ ska pryda någons ytterdörr direkt.
Nåja, det ska iallafall vara en hjärtformad krans av rosa ljung. Sen ska det vara handbuketter i något passande färg. Det jag vet om personen som gått bort är att hennes favoritblomma är orkidé och att hon samlade på Sankt Paula (som stavas?).

Så jag hade tänkt mig någon blandning mellan dessa kransar.

image14image15
image16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0