Godis för pysselälskare

image12

Nu stundar en trevlig sammankomst för alla oss pysselgalningar som älskar att lägga tid och pengar på att gå omkring och klämma och känna på diverse saker, och som upplever djup tillfredsställelse av att få ta med dessa saker hem och lägga dem bland alla våra andra saker.

Ibland blir det saker som inte används så mycket. Ibland blir det saker som upplevs roliga för stunden och som man lätt snöar in på att använda på alla kort och LO:s som växer fram. Men snart hittar man en ny favorit och de där andra sakerna faller i glömska..Och visst har vi alla någon gång köpt en del saker som man just i den stunden tycker verkar roligt men som man sedan "växer ifrån" på vägen. Tittar man på de första alsterna som man gjorde så finns det saker där som jag nu medvetet väljer bort. Till exempel så har jag en stor förpackning med figurer i mossgummi liggandes hemma i en kartong i pysselrummet. Runda figurer, hjärtformade figurer och stjärnor trängs i en liten påse som jag knappt har tittat åt sedan jag köpte den. Men men ändå envisades jag med att plocka med mig dessa hem vid ett besök på Toys R US, för de var ju BILLIGA! Vem vet, jag kanske får användning för dem någon gång i framtiden. Typ när det lyser två månar på himlen och det är tre söndagar i en vecka.

Syfestivalen är altså en mässa för hobbyprodukter. Namnet till trots så finns det andra saker än "bara" sygrejjer. För oss som älskar papperspyssel finns bland andra dessa utställare på plats:


Kortmakaren, Magnolia, Arkivet Papper&design, Atelje lektyg och hantverk, Kort och sånt, Papprika Scrapbook, Pysselpassion, Rum & Ram, Scrapbooking mm, Skapa Hobby.

Det finns säkerligen flera, men dessa är de som jag känner igen som papperspysselaffärer.

Syfestivalen äger rum den 2-4 november på Sollentunamässan i Stockholm

Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0