Finurlig förvaring för kortmakerisaker

Har länge funderat på att fixa någon förvaring åt mitt ständigt växande pysselförråd. Tänk att slippa ha sina brads, blommor och dekorationer liggandes i en enda röra. Tänk att kunna sortera sina Quickutzalfabet i bokstavsordning så att man slipper sitta och leta bokstäver i en hög som liknar kaos.
Men jag har helt enkelt inte råd att lägga så mycket pengar som det kostar att köpa dessa förvaringar som är "skräddarsydda" för just scrapbooking. Jag vill helt enkel inte lägga pengar på det. Hellre köper jag MER pyssel för pengarna.

Förvaring för skrivbordet finns i massor av olika utföranden. Här är några exempel:

image44


Denna förvaring från Clas Ohlsson skulle funka perfekt på skrivbordet. Den är dessutom skapligt snygg tycker jag.
"Fiskarlådan" kostar 198 kronor på
Clas Ohlson

image45

Den här skulle jag mycket väl kunna tänka mig i pysselrummet. Enkel och bra. Lite svår att ta med sig om det skulle behövas men helt klart ett bra alternativ. Denna förvaring finns i olika storlekar med olika många lådor. Just den på bilden har 28 lådor och kostar 165 kronor på Clas Ohlson.

image46

Denna låda är av lite enklare slag. Smidig att bära med sig och lätt att hitta i. Finns i lite olika storlekar. Den här lådan har 17 fack, finns hos Biltema och kostar 59:90.

Är man istället ute efter en väska finns det flera alternativ. Lyxalternativet är såklart en riktig scrapväska dvs en Tote.

image47


Denna väska är speciellt anpassad för pysselsaker, snygg och kostar 349 kronor på Thescrapbookstore.

Har man inte lika mycket pengar så kan man istället få en nästan likadan från Biltema:

image49
Nej designen är inte lika snygg, men funktionerna är ungefär densamma med ett stort fack i botten. Denna kostar dessutom "bara" 99 kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0