Färglägga stämpelmotiv

Att färglägga stämpelmotiv på ett snyggt sätt ät jättesvårt. Först ska man välja någon typ av färg att investera i, och det finns många: Tuschpennor, färgpennor, akvareller, distresser, stämpelpennor, Twinklinks, Shalks och fan och hans moster. Sen behöver man dessutom ett passande papper, vattenfast stämpeldyna och framför allt bra penslar om man väljer att måla med något blött.
Sen när man väl har fått hem alltihopa så ska man sen lära sig tekniken. Och det tar tid. Naiv som jag är trodde jag att det skulle bli lika fint som mina pysselidolers. Men jag kan lugnt säga att så var inte fallet. Min Apan Otto ser ut som en fläckig brunbjörn som har badat för länge så att han blev skrynklig.

Så nu har jag samlat på mig lite länkar med information om HUR man färglägger motiven på bästa sätt. Dom som vet hur man gör delar med sig av sin visdom. Tack för det!

Här kommer en länk till att börja med. Listan kommer dock att uppdateras hela tiden tills jag har fyllt den med olika tekniker.

På Scrappiz finns en bra beskrivning för hur man färglägger med akvareller:
http://www.scrappiz.se/index.php?option=com_jd-wp&Itemid=108&m=20070613

Kommentarer
Postat av: Marie i Småland

Ah! Vad bra att jag läste detta just nu.
Jag har inte gett mig in i stämpeläventyrlandet än, men har fått några stämpeltryck från folk.
Hade tänkt köpa akvarellfärg och sätta igång att måla, men förstår nu att det inte är bara, bara.
Lycka till med ditt pysslande :-D

2007-09-15 @ 09:10:54
URL: http://papir.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0