Drömmen om någonting eget..

Den finns. Den har alltid funnits. Drömmen om att åtminstone få prova på att ha något eget och sälja alla dom där sakerna som man annars bara gör till presenter till den stackars drabbade bekantskapskretsen. Tänk om det faktiskt skulle fungera? Tänk om det inte skulle göra det? Vad är det värsta som kan hända egentligen? Det värsta som kan hända är att dom pengarna som man satsade från början går förlorade. Men riskerar man inte hellre det än att sitta på hemmet när man blir gammal (om man nu har turen att bli det) och ångra att man aldrig vågade?

Det krävs dock en del planering för att få det att funka och göra det så smidigt som möjligt. Eftersom jag en gång utbildade mig till ekonom så borde jag ju kunna det här. Det blir nog att plocka fram skolböckerna igen och färska upp kunskaperna en aning. HIttade den här bilden på nätet. Den ser ju lite skräckinjagande ut, men det borde ju inte vara så svårt..När jag startade mitt första lilla företag så hoppade jag över dom allra flesta stegen och det gick ju trots allt bra ändå *fniss*



Igår kollade jag faktiskt runt lite efter lediga lokaler och fick idag svar på några förfrågningar..Och återigen, jag som är ekonom borde ju fatta en sån enkel grejj som hyra. men VAD betyder egentligen att "

Index 100 % KPI och moms 25 % tillkommer utöver hyran".? Jo jag vet att KPI är konsumentprisindex men sen då?

Ska man våga ta steget?
22_klivande_man.JPG
Bild: boras.drivhuset.se


Kommentarer
Postat av: carina

Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! det är klart du vågar=) jag kan komma och handla av dig varje dag!;)
grattis till vinsten!

2007-10-04 @ 11:45:50
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men Carina! Handla? Du ska jobba där jue! Jag kan ju omöjligen göra ALLT själv! Jag blir VD och du föreståndare. Vad sägs?

2007-10-04 @ 11:55:30
Postat av: carina

det låter perfekt!!!!=)

2007-10-04 @ 12:40:20
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är med....

2007-10-11 @ 20:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0