Lykta

Vad kul att det var så många som gillade min lykta som jag knåpat ihop. Tyvärr har jag inger mer lykta att dekorera så det kan inte bli någon steg-för-steg beskrivning över hur jag gjorde, men lite kan jag ju berätta iallafall.

image139


* Jag började med att mäta upp lyktans "tak". Ett smidigt sätt att göra detta är att ta ett vanligt tunnt papper typ skrivarpapper och vika över kanterna på lyktan. Skrapa lite med nageln runt om och klipp ut och använd som mall =) Dessa klippte jag sen ut fyra stycken likadana av och klistrade fast på lyktan med kontaktlim då annat lim inte fick fäste på metallen.

* Skarvarna mellan papperna täcktes med remsor av papper som jag vek på mitten. Dessa chalkades sedan för att få ett roligare utseende.

* Fönstren på min lykta var redan hjärtformade så jag skar ut rektanglar i cardstock som täckte näsan hela sidan på lyktan och fäste med kontaktlim. Fönsterna plockade jag sedan bort och skar ut hjärtat med skalpell. Jättelätt att följa hjärtats konturer med skalpellen och slippa kippa fel. =)

* Till sist dekorerade jag foten på lyktan med cardstockremsor och skar med skallpell för att dessa skulle följa lyktans for. Sen blev det lite primablommor och namnskyltar. Jag streckade runt lyktans kanter med min vita penna.

* Fotografierna fäste jag på insidan av glaset med gluedots i hörnen.

Jag hoppas att min beskrivning är begriplig. Annars är det bara att fråga.=)

Kommentarer
Postat av: Michaela Lejonberg Hjorth

Ååååååååh sååå fin den var:-)

2007-11-13 @ 12:57:21
URL: http://lejonberghjorth.blogspott.se
Postat av: Nina Möller

Wow!!!! Vilken underbar lykta! Beskrivning var jättebra, så nu är det ju bara att försöka få tag i en sådan lykta ;-) Var har du köpt din?

2007-11-16 @ 08:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0